Учні

Добрий ранок!☀️
         ІМЕНА
Я хотів би страшенно, як хочете знати, все у світі по-своєму знову назвати!
Я назвав би волошку тоді голубинка, щоб дорослі ще більше її полюбили.
А хлоп'ят і дівчат я б назвав любенята, щоб іще веселіше було їм гуляти.
Я б ласкаву тополю назвав лопотуля, щоб вона для птахів дарувала притулок.
А бабусю назвав би тоді я любуся, щоб світилася ніжністю кожна бабуся. І цвіли б любенят голубникові очі, і любусі гуляли б із ними охоче, а над ними співала б собі лопотуля, і цю пісню її всі б навколо почули...
Та речей безіменних на світі нема. Жаль, що є вже для всього давно імена...

А.Костецький
#поезія






Пам’ятка

Основні правила безпечної роботи в інтернеті, про які варто сказати дітям

  1. Не давайте нікому своїх паролів.
  2. Не надавайте особистої інформації поштою чи в чатах без гострої на те потреби.
  3. Не реагуйте на непристойні та грубі коментарі, адресовані вам.
  4. Повідомляйте про ситуації в інтернеті, які вас непокоять (погрози, файли певного місту, пропозиції).
  5. Відмовляйтесь від зустрічей з випадковими людьми, з якими познайомились в онлайні.
  6. Не діліться своїми фото з незнайомцями.
  7. Не повідомляйте інформацію про кредитки батьків (номер картки, термін дії та таємний код).
  8. Не викладайте фото квитків, на яких видно штрих-код чи QR-код.
  9. Не скачуйте та не встановлюйте невідомі програми за посиланнями, навіть якщо їх надали друзі.
  10. Встановлюючи перевірені програми, контролюйте, щоб на ПК не додались небажані програми.
  11. Не переглядайте інформацію за невідомими посиланнями (друзі, які ними діляться можуть не підозрювати про загрозу).
  12. Не відкривайте листи-спам, вони можуть містити віруси.



Знайди предмет!





Презентаційний меседж

«Практичні поради шкільного психолога учням під час дистанційного навчання в умовах воєнного стану»












Чому важливо  долати невпевненість?





 Психічне здоров'я таке ж важливе, як і фізичне. Адже без емоційної стабільності складно підтримувати близьких нам людей та радіти простим дрібницям.

‼️ Відновити свою емоційну стійкість підлітки, батьки та освітяни можуть завдяки проєкту психологічної підтримки «Поруч». Для цього достатньо перейти за посиланням — https://poruch.me/ — та залишити заявку.
😊 Участь — абсолютно безплатна. В кожній групі до 10 учасників та ведучий-психолог.









Подолати тривогу: вісім вправ для учнів

Нині досить тривожні часи, і учням, як ніколи, варто позбутися тягаря стресу. Американський психолог, професор Університету Рутгерса Моріс Дж. Еліас пропонує 8 практик, які можна проводити просто під час уроків. До слова, вони також підвищують концентрацію уваги. Зробили переклад порад видатного психолога.

П’ять вправ, на які досить 60 секунд:

Хвилина…

1. … тиші

Таку вправу добре проводити на початку заняття. Ці 60 секунд допоможуть дітям відділити метушню до уроку, заспокоїтися, налаштуватися на навчання, перемкнутися на інтелектуальну діяльність. Звісно, не варто одразу починати з максимального терміну. У початковій школі досить 15 сек, а у старших класах 30 сек. Поступово збільшуйте час.

Щоб ритуал був цікавішим та учням легше було зосередитися, запропонуйте зображення, наприклад, абстрактну картинку на інтерактивній дошці чи на проєкторі. Або дайте послухати певний звук.

2. … заглибленого слухання

Подзвоніть у дзвіночок, подуйте у сопілку або ввімкніть аудіо з єдиним довгим звуком: наприклад, арфи, скрипки, запис вітру, прибою. Попросіть учнів послухати та підняти руки, коли вони перестануть чути звук. Це налаштує дітей сконцентрувати увагу на слуханні. Після цього, коли всі будуть згодні, що звук припинився, встановіть таймер на одну хвилину. Але це завдання потребує не лише сидіти у тиші, а й прислухатися до будь-яких звуків: на вулиці, випадкові шерехи у класі, серцебиття. Після завершення вправи учні мають поділитися почутим.

3. … подяки

Якщо ж є більше часу, ніж хвилина, у початкових класах краще дати подумати, а потім обговорити усім класом: що хорошого сталося? кому я вдячний? за що я вдячний?

У 5-11 класах можна обмінятися думками у парах або групах.

4. … життєвих запитань

Зачитайте або напишіть запитання. Нині воно має заспокоювати та налаштовувати на позитив. Хвилина дається, щоб поміркувати над запитанням. У початковій школі варто приділити час на це перед ранковим колом, на якому можна послухати відповіді. Для учнів старшого віку також варто виділити час на таке спілкування з однокласниками.

Приклади запитань для початкових класів:

  1. Яка пісня тебе заспокоює?
  2. Як творчість може допомогти, коли ти хвилюєшся?
  3. Чи допомагає тобі, коли важко на душі, згадувати найкращий день у твоєму житті?
  4. Згадай про випадок, коли ти боявся, але нічого поганого не трапилося?
  5. Які тканини чи речі для тебе приємні на дотик та покращують настрій?
  6. Які аромати ти полюбляєш?
  7. Чого б ти попросив у чарівника?

Приклади питань для 5-11 класів:

  1. Згадай, коли було важко, але ця ситуація/вчинок принесли згодом щось радісне?
  2. Що б ти сказав, якби був тележурналістом та після новин міг додати щось, щоб налаштувати людей на оптимістичне бачення майбутнього?
  3. Які ти знаєш ефективні способи зняти стрес?
  4. Як би ти охарактеризував себе: ідеаліст, мрійник, песиміст, оптиміст, реаліст?
  5. Що допомагає тобі почуватися у безпеці?
  6. Чи є емоції, до яких ти ставишся зверхньо (Наприклад: «Людина слабка, якщо плаче», «Бояться лише боягузи»)? Для чого потрібні ці емоції?
  7. Яку людину ти вважаєш стійкою та чого можна навчитися у неї?

5…. підсумків

Висновки дня, усвідомлення отриманого досвіду (не навчального, а життєвого) заспокійливо впливають на дітей.

Ось сім фраз, якими можна завершити урок (на те, щоб записати відповіді, є хвилина):

  1. Що я дізнався сьогодні (не зі шкільної програми)?
  2. Яке запитання приніс мені цей день?
  3. Що було найцікавішим?
  4. У який момент мені було найкраще?
  5. Що із сьогоднішнього дня я запам’ятаю?
  6. Що я планую зробити завтра?
  7. Чому я нетерпляче чекаю на завтра?

Три вправи – для самопомочі під час тривоги

6. Зробити три вдихи

Попросіть учнів покласти руку на груди та зробити три глибокі вдихи через рівні проміжки часу, або робити їх щоразу, коли виникає сильне почуття занепокоєння чи напруження. Добре, якщо у кабінеті буде візуальна підказка, такий собі плакат з нагадуванням, що робити у момент стресу. А ще краще – особистий приклад.

Якщо вчитель каже, що зараз хвилюється і йому потрібно трохи часу, а потім робить три вдихи, це чудовий спосіб продемонструвати емоційне саморегулювання. Такі спогади краще спонукають вдаватися до цієї техніки, ніж будь-які слова.

7. «Сканувати» тіло

Вчіть учнів зосереджуватись на своєму тілі. Хай подумки «перевірять» усі м’язи: від ніг до шиї та обличчя. Завдання для дітей: звернути увагу, коли і де в тілі вони відчувають напругу. Якщо знайшли затиски, треба спробувати розслабити відповідний м’яз.

8. Вигадати свою «мантру»

Запропонуйте учням придумати фразу, яка допоможе зосередитися і зберегти оптимістичний погляд у майбутнє. Дитина може згадувати її, коли стикається з перешкодами. Можна записати її на зошиті або на стікері та залишити там, де її точно видно: перед дзеркалом удома, на ноутбуці, на закладці до підручника. Адже коли пристрасті вирують, «мантру» можна забути, як би добре ви її не пам’ятали в інший час.

Наприклад:

«Я знайду своє щастя»

«Проблеми минають, і я насолоджуватимуся благополуччям»

«Мене любить та підтримує багато людей»






 Підтримка учнів п'ятих класів в період адаптації до школи другого рівня






Профілактична діяльність щодо насилля 
 


Розвиток емоційної сфери
https://www.youtube.com/watch?v=jG7QbB338Zg



Діагностика переходу з школи І ступеню до школи ІІ ступеню учнів 5-х класів включала дослідження рівня тривожності учнів. Загальна тривожність у школі - це емоційний стан дитини, пов'язане з різними формами його включення в життя школи. Дослідження тривожності проводився за методикою Філліпса, який містив 58 питань.

 Крім дослідження рівня загальної тривожності, була досліджена тривожність по наступним факторам:

- переживання соціального стресу;

- фрустрація (переживання) потреби успіху;

- страх самовираження;

- страх невідповідності очікуванням оточуючих (вчителів, батьків, однокласників);

- страх ситуації перевірки знань;

- низька фізіологічна опірність стресу;

- проблеми і страхи у відношенні з вчителями.

В жовтні 2020 року з учнями Люботинської ЗЗСО №4 було проведено тестування на визначеня рівня тривожності за методикою Філліпса. Всього прийняло участь 57 учнів з них 29 – хлопців, 28 – дівчат. Розглянемо загальний рівень тривожності в школі, що зображено на мал.1.

 

Мал.1. 

Отже, тривожність у 5-ти класників становить:

-          Високий – 0% ;

-          Середній – 31,6%;

-          Низький – 61,4%.

 Розглянемо відсотковий показник за факторами тривожності, мал.2.

Мал..2. 


За даними, можна сказати що найвищий показник тривожності: страх самовираження– 29,8%; страх невідповідності очікуванням оточуючих– 22,8%; та найнижчий фрустрація потреби в досягненні успіху:– 14%

Отже більше всього діти бояться самовираження. Загальна тривожність «Високий показник» – 7%, що говорить про загальний емоційний стан дитини, пов'язаний з різними формами її включення в життя школи, знаходиться на низькому рівні.

Немає коментарів:

Дописати коментар